Ramowy Rozkład Dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH
6.30–7.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci w sali dyżurowej.
7.00–8.45 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy ruchowe, muzyczne, taneczne, rytmiczne. Ćwiczenia gimnastyczne poranne.
8.45–9.00 Przygotowanie do śniadania.
9.00–9.30 Śniadanie.
9.30–10.15 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą - zajęcia realizujące podstawę programowa wychowania przedszkolnego. Praca indywidualna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zabawy z użyciem tablicy multimedialnej.
10.15–10.50 Zabawy dowolne w sali, zabawy ruchowe, muzyczne i muzyczno-taneczne, zabawy plastyczne, tematyczne służące realizacji pomysłów dzieci.
10.50 – 11.00 Przygotowanie do drugiego śniadania.
11.00 – 11.20 Drugie śniadanie.
11.20 – 12.30 Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze. Spacery i zabawy na placu przedszkolnym.
12.30–13.00 Powrót do przedszkola. Przygotowanie do obiadu.
13.00–13.30 Obiad.
13.30–14.00 Odpoczynek po obiedzie. Zabawy relaksacyjne, muzykoterapia. Kwadrans z bajką. Bajkoterapia.
14.00–14.30 Zabawy tematyczne, rozmowy edukacyjne i wychowawcze. Realizacja programów i projektów edukacyjnych. Zabawy twórcze i realizacja pomysłów dzieci.
14.30–14.45 Przygotowanie do podwieczorku.
14.45–15.00 Podwieczorek.
15.00–16.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Re
16.00 – 17.00 Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci w sali dyżurowej.
W trakcie określonych dni tygodnia, odbywają się także wyznaczone zgodnie z harmonogramem zajęcia z języka angielskiego i religii.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
6.30–7.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci w sali dyżurowej.
7.00–8.45 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy ruchowe, muzyczne, taneczne, rytmiczne. Ćwiczenia gimnastyczne poranne.
8.45–9.00 Przygotowanie do śniadania.
9.00–9.30 Śniadanie.
9.30–10.15 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą - zajęcia realizujące podstawę programowa wychowania przedszkolnego. Praca indywidualna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zabawy dydaktyczne z użyciem tablicy multimedialnej.
10.15–10.50 Zabawy dowolne w sali, zabawy ruchowe, muzyczne i muzyczno-taneczne, zabawy plastyczne, tematyczne służące realizacji pomysłów dzieci.
10.50 – 11.00 Przygotowanie do drugiego śniadania.
11.00 – 11.20 Drugie śniadanie.
11.20 – 12.30 Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze. Spacery i zabawy na placu przedszkolnym.
12.30–13.00 Powrót do przedszkola. Przygotowanie do obiadu.
13.00–13.30 Obiad.
13.30–14.00 Odpoczynek po obiedzie. Zabawy relaksacyjne, muzykoterapia. Kwadrans z bajką. Bajkoterapia.
14.00–14.30 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne. Realizacja programów i projektów edukacyjnych. Utrwalanie treści, poznanych wierszy, piosenek. Rozmowy edukacyjne i wychowawcze. Zabawy twórcze i realizacja pomysłów dzieci.
14.30–14.45 Przygotowanie do podwieczorku.
14.45–15.00 Podwieczorek.
15.00–16.00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci. Słuchanie treści opowiadań literatury dziecięcej. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
16.00 – 17.00 Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci w sali dyżurowej.
W trakcie określonych dni tygodnia, odbywają się także wyznaczone zgodnie z harmonogramem zajęcia z języka angielskiego i religii.